v. 37 + 3

Hej!

Dagens matchvikt ligger på + 13,5 kg.

Jag har bara två och en halv dagar kvar att jobba, det känns riktigt gött faktiskt. Lite tröttare, tjockare, sletnare och nervösare går jag hem nästa torsdag för att vänta på att bebisen vill komma till världen (om han inte kommit innan dess) Jag har tagit ledigt på måndag och tisdag nästa vecka så att jag kan vila lite och sen går jag hem på "riktigt" på torsdag.
Känns nog rätt overkligt för tillfället att jag snart ska vara hemma, inte gå till jobbet på ett år, utan ta hand om en bebis som behöver min uppmärksamhet dygnet runt i början. Mysigt men samtidigt lite skrämmande!

Jag mår bra men känner mig mer gravid för varje dag, har mer ont och svårare att gå, sover sämre och snarkar värre än min pappa (vilket inte är lätt) men tror ändå att det är ganska lindrigt mot många andra,  lite gravidkrämpor får man väl räkna me =) Men ska bli skönt att ha några dagar vila innan beräknad ankomst av bebben (14 nov), på fars dag och Pias födelsedag! Vi får väl se om h*n kommer innan eller efter....

Pratade med en kollega idag som berättade att han inte har fått sova bra på tre år sen hans första barn kom till världen och att han fortfarande vaknar halv fem även om han sover på hotell....kändes ännu mer som ett bra val att jag tog två dagar extra ledigt nästa vecka eftersom jag aldrig mer får vara utvilad =)

Bebisen vem är du?


Kommentarer
Postat av: tess

haha,ja, det är inget tabu det där att man ska sova mkt INNAN barnet/en kommer .. =D

Postat av: Anne

Åh.. det är så spännande. Jag vill komma och hälsa på DIREKT. Helst på BB. ;) Nää, men vi måste ses framöver i alla fall.

Jag hade tur. Jag har fått fortsätta sova bra. I alla fall för det mesta. Bara amma liggande i sängen, halvsovandes och sen somna om.. :) Det enda nu är att man inte får sova så länge som man skulle vilja på helgen, men hon sover kanske till 8 om man har tur. :)



Lycka till med allt! Kram kram kram

2010-10-29 @ 15:07:02
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Lisa

Men jag längtar ihjäl mig!!!!! Kom ut nu lilla bebben....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback