döden...

är nog något som jag försöker undvika att prata om så långt det går men när det kommer nära en så blir det så jädra jobbigt! Min chefs pappa gick bort i helgen, inte för att jag kände honom på nått sätt men hon e världens sötaste chef och det kändes inte rättvist eller på något sätt som att det var riktigt dags för honom att dö.
Det värsta av allt är att jag själv börjar fundera på massa saker när sånt här händer. Om min pappa skulle dö så hade jag inte kunnat förstå att jag inte kunde ringa och fråga hur man gör hans goda pannbiffar eller om han skulle kunna hjälpa mig att sätta upp en lampa nästa gång han hälsar på eller vad han önskar sig i julklapp eller om det är okej att han skjutsar mig till Lisa på Lördag eller ringa till hans jobb och tjata om vad jag vill att han lagar för mat när jag kommer hem över helgen, saker som för mig känns viktigt eller iaf skönt att göra ibland!

Hon började jobba idag. Fy vad jobbigt och vad ens liv kan förändras så snabbt, det är rätt knappt att man måste vara med om tragiska saker för att själv inse att man verkligen tycker om de människor som finns runt en!

Nu längtar jag till jul....umgås me min familj, dricka glögg, hjälpa pappa att skotta snö (eftersom det kommer att bli en väldigt vit jul i år), träffa söta vänner, hoppas på att få träffa annes bebis (Biff a´la som jag och Stefan har döpt denna människa till med tanke på att Björn heter Lindström i efternamn så tyckte vi att det var en självklarhet =)), sitta framför öppna spisen, spela nått intellektuellt spel (blir väl poker om min far och bror får bestämma), lyssna på massa bra musik, spela lite gitarr (ja jag har faktiskt snart lärt mig en och annan jullåt tro det eller ej), åka till Lisa och dricka rödvin och äta tapas och snacka om allt mellan himmel och jord, leka med arvid, basta, mysa och bara ta hand om mig själv och alla i min närhet!

Det låter väl som en strålande jul?

Vi ses!

puss ellan


Kommentarer
Postat av: Anne

Sist så hade Stefan bytt namn till Cårtnoj Mammuth Lindström! :) Men efter lite prat så fick den heta typ Cårtnoj Mammuth Hästbeth Biffala Lindtröm eller hur det nu var.. Kan bli en rad ;) Det bästa är att det är unisex på alla namn, typ. ;)

Postat av: ellan

haha...jo vi har ju ett och annat namn att erbjuda faktiskt. vi hade ju namnstuga en kväll på sjuans istället för rimstuga...mycket givande =)
säg till om ni behöver fler idéer!! kraaam ps. tänk om det blir en unisex vad gör ni då? ds

2007-11-22 @ 15:40:53
Postat av: Anonym

alltså ja menar typ att det kommer ut ett päron som på reklamen =) inget rosa eller blått här inte, får endast köpa bruna kläder eller kanske gröna!

2007-11-22 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback