språkbegåvad??

Hm, eftersom jag råkade öppna min käft lite för mycket i mitt förra inlägg och nämnde någonting om att jag var språkbegåvad så var självklart det enda utländska ordet jag nämnde felstavat ...
No memos ska i själva verket vara no menos, vet visserligen inte alls var det förstnämnda betyder men det kanske är lika förvirrande som Pollo och Polla* =)
Hoppas inte vi förväxlar dem när vi sitter på en restaurang någonstans i djupaste regnskogen med en "mörkhyad, kraftigare" man som servitör!!

Tack Jill för en suveränt bra ordlista jag fick med mig ifrån Stockholm, verkligen användbar =)

puss puss




* Pollo = kyckling
   Polla = kuk

Kommentarer
Postat av: Bettan

kan du inte säga polla till han isf, hade vart askul hehehehehe

2007-01-04 @ 22:05:54
Postat av: KoskenkorvA

När ölen börjar kicka in så kommer du sitta där i en palm och skrika "polla polla polla polla" tills du blir utvisad =)

2007-01-04 @ 22:25:18
Postat av: Anonym

sötis....kan fler användabara fraser om du behöver hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback