no memos....

En mycket bra slutsats...
En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.
Ungefär på samma sätt kan den männskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller. Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.
Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin.
Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin...
Har aldrig tänkt på att det är därför!

Och det är således också därför jag inte kom ihåg att jag stod och försökte att lära mig pruta på spanska på nyårsafton, viftandes med ena handen mot en tom bil (som just i det tillfället för mig var en taxi bil med en oerhört snål taxichaufför i) och med dåligt uttal skrek jag: no memos, no memos som för er som inte är så språkbegåvade som jag är? betyder det: nej mindre, nej mindre.....
det gick under denna tid förbi en hel del nyårsfirande stockholmare som Jill var tvungen att ljuga ihop en historia för....hon sa nått om att jag inte alltid är sån....bara nästan..

vet inte hur det kommer att gå för mig i sydamerika om jag ska vara ärlig, tur att jag har med mig Terez...eller?? =)

Tar tacksamt emot tips på ställen i Chile, Argentina & Brasilien som är värt ett besök!!
(Gärna engelskspråkiga delar =)

kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ALLTID sån ellan... =)

Postat av: jillan

super gumman..... förutom att det ska va "no meNos"
löv ya darling....och jag håller nog med föregående talare....ALLTID!

2007-01-04 @ 12:07:19
Postat av: Bettan

Hehe Ellan:)
Ja de är nog faktiskt lite sant de andra har skrivit, ganska ofta;) Men du, tror ni kommer fixa de galant på resan!! Ni är ju toppen båda två!! Kram på dej

2007-01-04 @ 14:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback