tsunami

Fick ett mongo ryck och åkte till ulricehamn i lördags...jag och fia tyckte det var en strålande idé att sätta sig på bussen kl. 19 för att bara komma till Borås där vi fick sitta och vänta för att en och en halv timme senare hamna på en buss med 34 fjortisar som prompt skulle ha pissepaus var femte minut. Men det värsta av allt var att busschauffören verkligen gick med på det så det kändes som att man var på väg till Kullaberg igen =) Ingen överdrivet trevlig deja vu men till slut kom vi iaf fram......ett antal Björn Rosenström sånger senare.

Väl i Ulricehamn välkomnades vi av en våg på busstationen och ett antal fulla människor som stod på bord och stolar för att inte fördärva sina nyinköpta kräftkalajs skor. En mini tsunami hade kommit till stan! På radion dan efter hörde man hur människor hade blivit av med väskor, nycklar och jackor (b.la min mammas, vilket jag befarar har att göra med vätskan i hennes strupe snarare än vätskan vid hennes fötter =) och folk gick skallgång dagen efter vid strandkanten för att försöka hitta sina borttappade saker.

Till helgen blir det ännu en kräftskiva, men den här gången har jag beställt solsken. Så lördagen kommer bestå av kubb, allsång på logen, beska droppar, kast med liten grävling och lite annat smått och gott!

Nu ska jag kolla på dokumentär om Cat Stevens!

puss ellan

Kommentarer
Postat av: Anne

hehe, jag hörde om regnandet. Det lät inget vidare.. Så han-vad-han-nu-heter låg ovanpå ett bord i rutig skjorta istället för under? Eller hur var det..? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback